A Covid-19-re vonatkozó korlátozásokat enyhítik, miközben az oltások aránya emelkedik (például Spanyolországban a lakosság 76,8%-a teljesen beoltott). Az üzletek újra kinyitnak, és a vásárlók visszatérnek a hagyományos üzletekbe (éttermekbe, bárokba is).
Jack Kleinhenz, az NRF vezető közgazdásza szerint a kiskereskedelmi forgalom várhatóan 10,5% és 13,5% között nő, 2021-ben összesen 4,44 és 4,56 billió dollárra becsülik, mivel a gazdaság fellendül a koronavírus-járvány után, és a vásárlók elköltik az elszívott pénzüket – hangzott el egy virtuális rendezvényen. Az NRF emellett körülbelül 7%-ra emelte az egész éves GDP-növekedés előrejelzését, szemben az év elején várt 4,4%-ról 5%-ra (Melissa Repko. CNBC. 2021. június).
A bolti kiskereskedelem továbbra is a vásárlói út nagy részét képezi. Sok márka bezárt üzletet, és most újakat nyit jobb helyeken vagy jobb bérleti feltételekkel. Olyan kiskereskedőkkel találkozom, akik azt tervezik, hogy „átalakítják” bolti tapasztalataikat és hagyományos formátumaikat.
Az Apple iOS-módosítása hatással van a hirdetők azon képességére, hogy a hirdetéseket úgy célozzák meg, ahogy eddig, mivel az emberek valószínűleg nem hagyják, hogy az alkalmazások nyomon kövessék őket. Tehát a digitális marketing kiadásai nőnek, miközben a ROI csökken (alacsonyabb konverziós arány és magasabb CPA, CPL stb.). Ezért nem csak a kereskedők alakítják át kiskereskedelmi stratégiájukat, hanem a pureplayer vagy az omnichannel játékosok, akik a legújabb iOS-frissítéssel küszködnek, offline növekedést is terveznek. A Pureplayers a fizikai kiskereskedelembe költözik!
A fizikai kiskereskedelem megváltozott, ahogy azt a Retailtainment-ben is kommentáltam. Nem a termékek eladásáról van szó, hanem egy különleges hangulat megteremtéséről, egy olyan egyedi élményről, ahol közösségek, törzsek és rajongók kommunikálnak a márka életstílusával és értékeivel. Az üzletek az új múzeumok vagy művészeti galériák. Ez a zászlóshajó-üzletek, koncepció-üzletek vagy pop-upok esszenciája.
Dél-Koreában néhány hónapja nyitotta meg kapuit a Hyundai Seoul Áruház. Ez a város legnagyobb áruháza, és üzletei vannak eladók nélkül, amelyeket az Amazon Web Services technológia vagy kioszkrobotok fejlesztettek ki a látogatók fogadására. Az egyik emelet a globális művészetnek és kultúrának van odaszánva.